Training Ecommerce planning
Commerciële ideeën ophalen uit je Google Analytics (UA, GA4).In deze training krijg je tips hoe je je omzet en budget voor je webshop plant, kpi’s beoordeelt en beslissingen maakt op basis van data.

Onderwerpen Ecommerce planning
- Hoe plan je omzet en budget voor je webshop?
- Rapportage, analyseren en interpreteren
- Google Analytics en GA4; naar welke gegevens kijk je?
- Google Ads campagnes inzetten en verbeteren – een continu proces
- Social Media tools: Facebook/ Instagram Insight, Linkedin Insight, Youtube insight
- Naar welke gegevens van je website/ webshop kijk je nog meer?
Wat leer je
- Welke kpi’s zijn belangrijk? Waar vind ik deze kpi’s?
- We bespreken tips hoe je commerciële inzichten kan ophalen uit Google Analytics.
- Wat zeggen je websitebezoek cijfers? Hoe ga je bijsturen en zorg je voor meer en relevante traffic?
- Met welke campagnes haal je meer omzet?
- Waar kijk je naar: productverkopen, nieuwsbrief aanmeldingen, leads, …
- Inzicht in je onlinemarketing campagnes; hoe stuur je bij?
- Wat levert je social media activiteit je op? Welke informatie vind je in Facebook/ Instagram Insight of in Youtube analytics?

Voor Wie
Voor E-commerce Managers, Digital Marketing Managers, Online Marketing Managers, Online Marketing Specialist
Praktische informatie:
Opzet: één dag of twee dagdelen
Waar: Amsterdam of op locatie in overleg
Eén dag
intake met trainer vooraf- De training of workshop kunnen we inplannen op locatie, met je team of aansluiten bij een groep.
Plan een dagdeel
Coaching-on-the-job- Bespreek je vraag en plan samen met de ecommerce coach de dagdelen in wanneer het jou uitkomt.
Trainer en ecommerce coach
Anne-Marie verzorgt de training Ecomerce planning bij Ecommerce Training Amsterdam
“Als specialist ecommerce marketing werk ik meer dan twintig jaar voor bedrijven en merken ter ondersteuning van de onlinemarketing afdeling of ecommerce marketing om websites en webshops te laten groeien. Met Ecommerce training en workshops binnen het bedrijf zorg ik voor kennisdeling, professionalisering, innovatie om verkoop groei te realiseren.”